Den 7. december havde festudvalget inviteret til gløgg-komsammen ved bålpladsen. På trods af af en lidt kedelig vejrudsigt var der et fint fremmøde. Samtidig benyttede vi lejligheden til at montere skilte fra en af vores sponsorer, Friluftsrådet. Denne ærefulde opgaven blev varetaget af to af vores meget flittige beboere, Rene Nielsen (H136) og Steen Krabsen (H64).
Arrangementet markerede samtidig afslutning af vores projekt.
Tak for samarbejdet og indsatsen.
Info fra styregruppen
Den 19-2-2024 var der møde i styregruppen. Eneste punkt på dagsordenen var madpakkehusets placering og tidsplan.
Placeringen vil blive markeret med landmålerstokke, så beboerne kan bese stedet og kommentere beslutningen.
Huset bestilles, så det kan tages i brug til pinse
Vi satser på at alt arbejdet udføres af beboerne, som opfordres til at melde sig nogle weekender i april eller først i maj.
Info fra styregruppen
Den 11-10-2023 var der møde i styregruppen. Hovedpunkterne var
-- o O o --
Info fra styregruppen
Den 7-8-2023 var der møde i styregruppen vedr. omlægning af vores fællesområder. Hovedpunkterne var
På generalforsamlingen blev det godkendt at ændre projektet, så der i stedet for en bålhytte der, hvor legeredskaberne står i dag, anskaffes et madpakkehuse som placeres ved bålstedet.
Projektet nærmer sig sin afslutning så projektbeskrivelsen vedligeholdes ikke mere. Aktivitetsplanen vedligeholdes fortsat.
Info fra styregruppen
Den 22-5-2023 var der møde i styregruppen vedr. omlægning af vores fællesområder. Hovedpunkterne var
Den 20. februar 2023 var der møde i styregruppen vedr. omlægning af vores fællesområder. Hovedpunkterne var
Den 2. maj var der møde i styregruppen vedr. omlægning af vores fællesområder. Hovedpunkterne er
Den 11. jan 2022 var der møde i Styregruppen.
Hovedpunkter:
Det arbejdende folk lægger jævnligt deres billeder på FacebookgruppenHøgelsbjerg | Facebook. Nu ligger der også lidt reportager på hjemmesiden. Klik her ....>>>
Styregruppen har godkendt arbejdsgruppen plan for et lave tennisbanen om til en boldbane med opholdsgrupper. Samtidig er det oprindelige projekt udvidet med en petanquebane.
Jordarbejdet går i gang i juli måned. Også det nuværende bålhul bliver fyldt op og planeret.
-- o O o --
Vi har modtaget 64.000,- fra Norlys Vækstfond. Så målet om at lave tennisbanen om til boldbaner og opholdgrupper er nu inden for rækkevidde i år.
Også kommunens omlægning af sine græsarealer til blomsterenge er i fuld gang. Der er fræset og sået, så nu mangler kun det rigtige vejr.
Vi har i dag sendt en pressemeddelelse ud om disse ting. Klik her ....>>>>
Rugbrødsarbejdet med 2021 projekterne er i gang: økonomigruppen har skrevet og skriver flere sponsoransøgninger og arbejdsgrupperne vedr. omlægning af græsplæner, tennisbane og bålplads er i gang med konkretisering af tidsplan og udførelse med de berørte parter (kommunen, entreprenøren)
For en måned siden skrev vi: Nu går vi i gang.
I dag kan vi skrive: Nu er vi i gang.
Vi har fået bemandet vores arbejdegrupper til 2021 projekterne, vi har sendt den første ansøgning om økonomisk støtte, vi har fået tilbud på jordarbejde til delprojekt 1 og 2 (omlægning af tennsibanen til græsplæne og opfyldning af det nuværende bålsted ("hullet") og nogle unge beboere er ved at pille betonkanten om tennsibanen op.
Samtidig har Aabenraa Kommune besluttet at omlægge deres naboarealer til blomsterenge. Vi ser denne fine beslutning som en slags "tak for hjælpen", idet Grundejerforeningen i en del år har passet kommunens arealer med græsslåning.
Lige nu arbejder de to arbejdsgrupper på at få finplanlagt hvad der skal laves først: tennisbane (hvor der skal køres med tunge maskiner enten på cykelstien til Høgelsøj (med udgifter til køreplader) eller på det græsareal, som skal omlægges til blomstereng ved siden af cykelstien (med risiko for hjulspor, som skal udbedres). Oven over dette ligger, at vi jo ikke kan gå i gang med jordarbejdet til tennisbanen før vi har pengene.
Vi har også forenklet vores såkaldte "styrende dokumenter" idet den oprindelige projektplan er delt i to dokumenter: en projektbeskrivelse og en aktivitetsplan.
Vi vil lægge løbende ajourførte projektplaner og aktivitetsplaner på hjemmesiden.
I november 2020 udsendte bestyrelsen et forslag til forandring af vores fælles arealer. Klik her ....>>>>
Der kom mange tilbagemeldinger på forslaget. Klik her....>>>>
De fleste af forslagene er indarbejdet i en ny projektplan Klik her ....>>>>. Forslag til forøgelse af projektet, har vi dog endnu ikke indarbejdet. Ud over de konkrete positive tilbagemeldinger, var der 9 ”Likes” på Facebook. En Like kan både betyde tilfredshed med indholdet af forslaget og tilfredshed med at der er tænkt over tingene og lavet et forslag.
Men det korte af det lange: bestyrelsen har besluttet at arbejde videre med forandringerne.
Så i projektplanen har vi konkretiseret det oprindelige forslag til en egentlig plan, hvor vi har tilføjet en grov tidsplan og påbegyndt en detailplanlægning af det delprojekt, som skal i gang først.
Næste skridt er at få projektet bemandet. Som I kan se projektplanen har bestyrelsen fordelt sig på de forskellige delprojekter og opgaver, men vi kan ikke løfte opgaven alene, og vi vil gerne have så mange som muligt med i samarbejdet.
Så nu søger vi én medtovholder til hver af delprojekt 1, 2, 3, 7 og 8.
Endvidere søger vi 2 yderligere medlemmer til styregruppen og 2 yderligere medlemmer til økonomigruppen.
På et senere tidspunkt vil tovholderne søge medlemmer til de arbejdsgrupper, der skal udføre arbejdet.
I kan maile jeres tilbud om hjælp til faellesarealer@hogelsbjerg.dk eller direkte til det medlem af bestyrelsen, som er nævnt i det delprojekt, du gerne vil være med til at lede. Bestyrelsens mailadresser kan du se her: Kontakt | hogelsbjerg.dk.
Der ligger nogle spændende år foran os.
Mange hilsner
Bestyrelsen