Madpakkehuset er rejst, malet, men ikke færdig. Vores nye frugttræer er ved at blive kvalt i brombær og brændenælder, fortovet er grønt osv.
Bestyrelsen indkalder derfor til nogle ekstra arbejdsdage i august og september. Besked sendes ud på både Facebook og mail – vi har brug for en indsats her og nu – det kan ikke vente til arbejdsdagen i oktober.
I sensommeren siger vi farvel og goddag i nr. 82 og 134. TAK for godt naboskab til dem som forlader os. De nye er kontaktet på mail og budt velkommen.
Bestyrelsen kan ikke gå ind i den enkeltes klage sag, dette er tidligere meldt ud. Men på opfordring indkalder repræsentanter fra bestyrelsen til fællesmøde vedr. de udfordringer der er omkring de nye vurderinger og ændringer på grundskyld. Der indkaldes til møde i september måned.
Der blev lagt sidste hånd på den kommende generalforsamling – Jesper har givet accept på dirigent rollen og Peter har give accept på at være revisor.
Der er behov for at vi får drøftet kontingent, fremmøde på arbejdsdage eller tilkøb af eksternt servicefirma, vores vedtægter og forpligtigelser i forhold til fællesarealerne osv. Der laves oplæg til drøftelse.
Efter generalforsamlingen er der fælleskaffebord – vi skriver ud omkring dette.
Projektet nærmer sig sin afslutning, dog mangler vi stadig at få rejst madpakkehuset. Bestyrelsen er bekymret for om der er hænder nok til at løfte opgaven. Det er ofte de samme beboere som bidrager og TAK til dem, men vi har brug for alle bidrag. Arbejdes dage med kort varsel kan være udfordrende. Tovholder på projektet kontaktes.
Økonomien blev gennemgået – projektet har haft et par ekstra tiltag som fx ny trappe m. gelænder, flisebelægninger, rydning af hjørne ved bålpladsen, ekstra sand, grus mm. Der skal søges om frigivelse af midler fra Friluftsrådet inden dec. 2024.
Der er rejst en bekymring i forhold til at der måske er kommet ”vild pastinak” i år. Vild pastinak kan give smertefuld vabler ved berøring af både mennesker og dyr.
Der er taget kontakt til den kommunale driftsenhed og engstykket/blomsterengen er slået ned.
Vi har desværre været udsat for tyveri. Skuret har været brudt op og vi har fået stjålet gasbrænder, gasflaske og ramper. Forsikringen dækker ikke tyveri.
Der er indkøbes ny hængelås, ramper og gasbrænder. Vinduer i skuret blændes af.
Er flittig – dejligt at der kommer nye beboere til på Høgelsbjerg. Vi får rigtig mange positive reaktioner på opsætning af storken og den lille erkendtlighed (max 100,-)
Kassereren gav en status på vores drift. Der er brugt flere midler på reparation af græsklipperen end tidligere. Det drøftes om vi fremover skal få græsklippet via eksternt servicefirma. Tilbud indhentes.
Sommerfesten – udgifterne i årene 2021-2023 blev gennemgået. Leje af telt, stole og bord, tilskud maden osv. kan ikke dækkes af nuværende kontingent. I 2024 skal beboerne selv komme med maden.
Besparelsesmulighed – evt. skift af bank. Sydjysk Sparekasse har muligvis et tilbud til foreninger som er udgiftsneutral. Det undersøges nærmere.
Drøftelse af regler og beløb for den varslede opkrævning af grundskyld på fællesarealer fra 2025. Beløbet/udgiften er ikke kendt endnu. De øgede udgifter vil kræve kontingent stigning fra 2025.
Oplægge på 250,- kr. varsles med mødeindkaldelsen til generalforsamlingen 2024.
Det regner – og har regnet rigtig meget i denne vinter. Vores fællesareal matrikel 1938 ud mod Gl. Ribevej indeholder fredskov, som støder optil matrikel 7000af (kommunal fredskov).
Det er svært at skelne mellem vores matrikel og den kommunale – herunder hvem der evt. er ansvarlig i forhold til de træer der ”hænger” eller allerede er styrtet sammen pga. alder eller de store mængder vand.
Vi har derfor besluttet at kontakte driftsenheden i Aabenraa kommune for hold til forpligtigelser og evt. samarbejde som ”problemtræerne”.
Vi havde møde med Aabenraa Kommune den 29. april – desværre ikke et opløftende møde. Bestyrelsen arbejde nu videre med en ny vinkel.
Alle medlemmer modtager jævnt en sked fra Finn Hove fx når vi opkræver kontingent, holder generalforsamling osv. Men ”postbuddet Finn” ville gerne have tid til pensionist tilværelsen.
Der er derfor fundet et nyt postbud – mails til ”alle” kommer fremover fra Bettina Bundgaard Mark.
Finn fortsætter dog lidt endnu med vedligehold af hjemmesiden.
Bestyrelsen er lige nu lidt nysgerrig på de nye regler for grundskyld som træder i kraft i 2025. Grundskyld vil nemlig blive opkrævet på vores fællesarealer.
Betaling af grundskyld kan betyde at vi skal hæve kontingentet for at kunne betale den opkrævning vi som forening vil modtage.
Pt. har foreningen ikke fået nogen officiel henvendelse, men vi følger div. opslag/artikler.
Foreningen er forsikret via Tryg. Bestyrelsen har haft kontakt til Tryg og fået lavet et forsikringstjek inkl. pris/opkrævning.
Foreningen er forsikret som vi skal være.
Vi har fået en henvendelse fra en beboer om, hvorvidt vi i Grundejer- foreningen vil være behjælpelige med at formulere en klage ift. de nye ejendomsvurderinger samt grundskyld.
Bestyrelsen har drøftet henvendelsen. Vi har også set på ejendomsvurderingerne på Høgelsbjerg og kan se de er på enkelte matrikler er stor forskel på vurderingerne.
VI har også været på vurderingsstyrelsen hjemmeside og set på klagemulighederne mm. Der skal klages individuelt og logges med med eget MITID.
Bestyrelsen har derfor vurderet at vi ikke kan bidrage med et fællessvar. Men vi opfordre til at den enkelte matrikelejer klager, hvis der er skævvridning i vurderingen.
Opslag på Facebook 20. marts – inkl. link til vurderingsstyrelsen – 73 har set besked, men ikke kommenteret yderligere.
Festudvalget mangler en frivillig. De seneste opslag har desværre ikke givet pote. Kom nu!! – hvis man vil nyde, man må også yde 😊
Tag fat i Mai – sidste vej lomme – hun fortæller gerne om behov for hjælp.
Opslag på Facebook 19. marts – 70 har set beskeden, men ingen har rakt frem og sagt ”tag mig”.
Er nu i sin afsluttende fase. Der er bestilt og leveret et madpakkehus. Det sættes op i maj / juni måned. Rene er tovholder på huset og indkalder til arbejdsdage.
Det er vigtigt at vi lige hjælper hinanden med at få det sidste udført, ellers kan vi ikke få udbetalt pengene fra friluftsrådet.
Der er sat ”pinde” op som viser placeringen af huset. Pt. har ingen kommenret på placeringen og der arbejdes derfor videre med nuværende oplæg.
Opslag på Facebook 20. februar – ingen har kommenteret på opslaget.
Der er arbejdsdag den 5. maj kl. 10.00. Der laves en oversigt over opgaverne og den lægges ud på Facebook.
Er sendt ud i december 2023 – status var at der manglede 10 indbetalinger.
Der rykkes efter aftalt procedure – tjek gerne jeres mail. Der er også sendt opslag ud på Facebook.
Bestyrelsen har arvet gruppen ”Høgelsbjerg Grundejerforening” og bestyrelsesmedlem Bettina Mark er nu administrator.
Facebook bruges blandt andet til annonceringer af fastelavn og billeder fra begivenheden.
Gør gerne jeres nabo opmærksom på gruppen, så flere kan komme med.
Større begivenheden udsendes fortsat også pr mail.
Asfalten foran nummer 118 og 116 har fået en markant revne i denne vinter.
Bestyrelsen har taget billeder og sendt dem til drift og anlæg i Aabenraa Kommune.
De har kvitteret for modtagelsen og bestyrelsen holde fortsat øje med asfalten.
Vores festudvalg gør det rigtig godt. De planlægger, køber ind og afholder vores festlige aktiviteter.
Men de er blevet en mindre, idet Linda havde brug for tid til sin nye butik og familien. Vi siger tak til Linda for hendes indsats.
Det betyder også at festudvalget nu sørger et og gerne flere par hænder, som vil bidrage til det praktiske.
Giv lyd – tøv ikke. Kontakt enten bestyrelsen eller festudvalget, hvis du har et par time til denne vigtige opgave i vores forening.
Festudvalget Mai og Bestyrelsen Helle 29638976
På vegne af festudvalget udsendte bestyrelsen et spørgeskema til alle beboere. Vi ville gerne blive lidt klogere på, hvordan vi planlagde vores sommerfest bedst.
TAK til alle som tog sig tid til at besvarer – ud af de 58 husstande har 34 indsendt svar. Dejlige mange svar på både fravalgsårsag, mad, sted, leg, bordplaner osv.
Bestyrelsen og festudvalget har haft fællesmøde og der ligger ny en ny plan for den kommende sommerfest inkl. vores generalforsamling.
Datoen for sommerfesten i år er den 17. august (lige imellem skolestart og Tønder Festivalen)
Vi starter kl. 14.00 med generalforsamling. Fra kl. 15.00 er der fælleskaffebord og lege for store og små – kl. 18.00 er der sommerfest.
Sæt endelig kryds i jeres kalender.
Vi er ikke færdige med at planlægge opgave – men vi skal fx beskære ind mod skoven.
Vi får derfor brug for lån af trailer til at køre væk.
Sæt kryds i kalenderen – så vi i fællesskab kan pleje og passe vores fællesarealer.
Her behandler vi en beboer henvendelse vedr. de nye ejendomsvurderinger og især de nye priser på vores grundværdi.
Henvendelsen vedr. fælles skriv eller fælles tekst til brug ved klage – der kan dog først klages i 2025.
https://www.dingeo.dk/oversigt/6200-aabenraa/h%C3%B8gelsbjerg/
- o O o -
- o O o -
- o O o -
- o O o -
- o O o -
Efter lang tid med skype-møder, kunne vi igen mødes omkring et bord.
Bestyrelsen konstituerede sig med Finn Hove (56) som formand, Anne Thomalla (138) som sekretær og Marianne Ottsen Sørensen (102) som kasserer. Vi aftalte en ny arbejdsfordeling, der giver formanden færre opgaver end den tidligere formand havde (Finn er også stadig webmaster)
Evaluering af generalforsamlingen. Vi var tilfredse med et godt forløb: stort fremmøde, god debat. Baseret på en god drøftelse på generalforsamlingen besluttede bestyrelsen at fastholde planen om en ca. 6 meter bålhytte.
Evaluering af sommerkomsammen. Det var en dejlig og hyggelig dag med minigolf på Genner Hoel, men desværre med kun 13 fremmødte. Til gengæld var der fint fremmøde til fællespisningen efter generalforsamlimgen.
Aktivitetsdagen d. 31. oktober blev planlagt. Planen vil blive offentliggjort separat. Som sædvanligt vil vi opfordre folk, der er forhindret d. 31. til at bruge et par timer på egen hånd. Vi har med godt resultat haft kontakt med både entraprenør og kommune vedr. udbedringer efter kabelarbejdet. Også trappen for enden af 1. stikvej er udbedret, - ikke perfekt, men meget bedre.
Styring af omlægning af de grønne områder er overgået fra bestyrelsen til styregruppen, som separat informerer om udviklingen vedr. projektet.
Nedgravning af Norlys fibernet er gået helt godt. Nogle få overgravede TV-kabler er blevet hurtigt udbedret og oprydning er i fuld gang. Der er dog stadig lidt hængepartier, som bestyrelse tager kontakt med entreprenøren om.
Trappen for enden af første stivej er efterhånden ikke god mere. Bestyrelsen tager kontakt med kommunen om udbedring
Forårets aktivitetsdag blev planlagt. Der udsendes en separat indbydelse.
Vi vil lave en lille velkomstpjece til nye beboere.
Det første år, hvor Grundejerforeningen selv skulle tage sig af kontingentopkrævning er gået godt. Der var kun få, som glemte tidsfristen, men de betalte straks efter en påmindelse.
Forandring af fællesarealer.
Der har været god respons på vores opfordring om at beboere, som gerne vil være med i gennemførelsen af opgaven, skal melde sig. Arbejdsgruppe vedr Tennisbane og Bålplads er bemandet, arbejdet er i gang og i april vil der blive afholdt en arbejdsdag, hvor vi håber på stor deltagelse. Det betyder også, at bålpladsen ikke længere kan bruges til henlæggelse af haveaffald.
Arbejdsgrupperne vedr. økonomi og blomsterenge er delvist bemandet, og vi vil gerne være 1-2 mere.
Styregruppen er også delvist bemandet og vi vil gerne være 2 personer mere.
Kontingentopkrævning.
De fleste beboere har betalt til tiden. Bestyrelsen havde oprindeligt besluttet at pålægge et rykkergebyr, men i betragtning af at mailopkrævning er ny og derfor kræver lidt tilvending, ændrede vi denne beslutning, så der ikke opkræves rykkergebyr denne gang. Rykkerne vil bliver håndbåret rundt.
Kontingentopkrævning
Kontingent til Grundejerforeningen er hidtil blevet opkrævet via kommunen. Bestyrelsen har fået at vide, at det må kommuner ikke længere gøre, så fremover skal grundejerforeningens kasserer tage sig af det.
Vedtægterne blev ændret tilsvarende på generalforsamlingen.
Fremover vil vi defor udsende en opkrævning pr. mail hvert år inden den 15. december med betalingsfrist den 15. januar. Hvis der ikke betales til tiden, vil der blive udsendt en rykker med et tillagt gebyr på 50,-. Hvis man ikke har en mailadresse, vil opkrævningen komme i postkassen. Den konkrete køreplan vil komme på hjemmesidens afsnit med ”Skrevne og uskrevne regler”.
Tennisbanen - og meget andet
Bestyrelsen har arbejdet med forslaget om at nedlægge tennisbanen og har også set på andre forslag til forbedring af fællesarealerne: større biodiversitet med flere bede med vilde blomster i stedet for de stor klippede græsplæner, en bålhytte, ændring af det stor bålsted til et mindre bålsted osv. Forslagene vil nu blive konkretiseret og i løbet af november udsendt til en høring blandt alle beboere inden vi går i gang med at skaffe penge til forandringerne og lave tidsplan.
Bestyrelsen konstituerede sig således:
Formand Erik Hasselstrøm
Sekretær Rene Nielsen
Kasserer Marianne Ottsen
Øvrige: Finn Hove, Helle Lausten og suppleant Michael Nielsen
Evaluering af generalforsamlingen. Tilstede var det 17 husstande og indleveret 3 fuldmagter så lidt bedre end de sidste år og generalforsamlingen var derfor også beslutningsdygtig.
Lyden i lokalet var ikke hensigtsmæssig så hvis dette ikke kan forbedres, ønsker bestyrelsen at afholde næste års generalforsamling et andet sted.
Evaluering af det sociale arrangement. God mad og hyggeligt samvær. God håndtering af Corona situationen både fra festudvalget og fra Sportscentrum.
Planlægning af efterårets aktivitetsdag d. 25. oktober kl. 10.00. Se separat opslag her ....>>>>
Mødedatoer for det kommende år
28. oktober kl. 19.30 hos René 136, Bestyrelsesmøde ”grønne områder”
23. januar kl. 18.00 – 19.00 hos René 136. Bestyrelsesmøde med efterfølgende julefrokost med partner
23. marts kl. 19.30 hos Helle 64, bestyrelsesmøde
25. april kl. 10.00, aktivitetsdag 2021
18. maj kl. 19.30 hos Marianne 102, bestyrelsesmøde
17. august kl. 19.30 hos Finn 56, bestyrelsesmøde m. forberedelse af generalforsamling
18. september kl. 15.30, generalforsamling (sted udestår)
18. september kl. 17.00, sommerfest (sted udestår)
28. september kl. 19.30 sted udestår, bestyrelsesmøde og konstituering
Bestyrelsen er enig i at nedlægge tennisbanen. Den bruges efterhånden ikke mere og også er i stærkt forfald. I stedet vil vi etablere et aktivt og grønt område der skal skabe sammenhold og aktiviteter. Vi vil også fokuserer mere på biodiversitet i vores grønne områder.
- o O o -
- o O o -
Kære beboer
Så er det tid til forårets aktivitetsdag søndag den 26. april kl 10, hvor vi mødes ved stamvejen.
Vi skal gerne have løst følgende opgaver:
1. Nedskære buskads rundt om bålplads
2. Trimme buskadset ind mod skoven
3. Jævne hul i græsset på trekanten ved første stikvej
4. Rengøre tennisbane
5. Sætte net op
Såfremt du er forhindret i at komme til aktivitetsdagen er du velkommen til på egen hånd at påtage dig en af opgaverne på et tidspunkt der passer dig.
Vi overholder naturligvis reglerne om afstande, forsamlingsstørrelse (max 10 personer) og renlighed.
Dette betyder i praksis, at vi ikke låner hinandens haveredskaber og at vi til den traditionelle afsluttende forfriskning er på egen forplejning. Så tag din drikkevare med i en bærepose så den er klar til at nyde, når vi mødes igen til vores lille afslutning ved 11.45-tiden.
Vel mødt.
Bestyrelsen for Høgelsbjerg grundejerforening
Status grønne områder fylder stadig en del på dagsordenen. Overordnet set er vi godt tilfreds med tingenes tilstand, mem er dog kede af at entreprenører som kører på græsset eller midlertidigt placerer tungt grej, ikke udbedrer de skader, der forvoldes.
Kontingentopkrævning arrangeres af kommunen, som opkræver kontingent til grundejerforeningen sammen med kommuneafgifterne. Denne ordning har kommunen nu opsagt generelt for alle ejerforeninger og juleudsmykningsforeninger mv. Vi tager kontakt med forvaltningen for at se om vi kan få denne beslutning omgjort. Hvis vi selv skal tage os af det, vil det være temmeligt tidkrævende både med fakturering/opkrævning og håndtering af glemte indbetalinger. Opsigelsen gælder fra d. 1-1-2021.
Nye beboere. Vi glædede os over at der efter nogle år med langsomt ejendomssalg på Høgelsbjerg igen er gang i indfytningen af ny familier.
Datoplan for det kommende år:
17.3 kl. 19.30 Bestyrelsesmøde
26.4 kl. 10.00 Aktivitetsdag
18.8 kl. 19.30 Bestyrelsesmøde
19.9 kl. 15.00 Generalforsamling
29.9 kl. 19.30 Bestyrelsesmøde. Konstituering
- o O o -
Bestyrelsen konstituerede sig med formand Erik Hasselstrøm, sekretær Rene Nielsen og kasserer Marianne Ottsen.
Øvrige bestyrelsesmedlemmer er Rasmus Christiansen og Finn Hove. Michael W. Nielse er suppleant.
Generalforsamlingen og det efterfølgende sommerarrangement med byrundtur og middag på hotel Royal forløb godt. Bestyrelsen er glade for at "de faste" deltagere altid møder frem, men håber dog at se også lidt flere nye ansigter.
Vedligehold af fortovet langs stamvejen blev drøftet. Bestyrelsen er kommet i tvivl om hvorvidt det er kommunen eller grundejerforeningen der skal rense for ukrudt. Der arbejdes videre med en afklaring.
Aktivitetsdagen d. 20. oktober blev planlagt. Der udsendes en separat indbydelse.
Der er desværre stadig enkelte beboerer som kaster haveaffald og byggeaffald i skovkanten og i Hullet på Møllemærsk. Der vil blive udsendt en påmindelse om vores ordensregler, og skiltningen vil blive tydeligere.
Datoplan for det kommende år:
20.10 kl. 10.00: Aktivitetsdag.
18.1 kl. 18.00. Bestyrelsesmøde.
17.3 kl. 19.30 Bestyrelsesmøde
26.4 kl. 10.00 Aktivitetsdag
18.8 kl. 19.30 Bestyrelsesmøde
19.9 kl. 15.00 Generalforsamling
29.9 kl. 19.30 Bestyrelsesmøde. Konstituering
Hovedpunkterne fra mødet:
Grønne områder er et fast punkt på dagsordenen. Hvad skal der gøres noget ved? Hvad koster det? Hvem skal tage sig af det? Rasmus Christiansen (nr. 76) gør stadig en kæmpe indsat med kratrydder og beskærersaks, så området ved "hullet" ser godt ud. Vi har fået nyt asfalt, som alle har lagt mærke til. På minussiden er at entreprenøren mangler lidt oprydning og retablering og at ukrudtet mellem fliserne langs stamvejen skal ryddes bedre. Bestyrelsen tager kontakt til kommunen for at få tingene udbedret.
Plæneklipning overgår nu til Karoline Lange (nr. 5) efter René Nielsen (nr. 136) som har passet plænerne i en del år.
I foråret så det ud til, at vi muligvis kunne få fibernet fra Stofa. Stofa har dog siden hen meddelt os, at de har henlagt overvejelserne herom.
Der er oprettet en lukket Facebook-gruppe for Høgelsbjerg. Lige nu er 36 personer tilmeldt. Interesserede kan søge optagelse ved at søge Høgelsbjerg på Facebook. Der er to administratorer: Morten Tjørneland (nr. 7) og Finn Hove (nr. 56)
Vi har en god økonomi, hvilket dog især skyldes at vi har udskudt en planlagt anskaffelse af en ny plæneklipper.
Generalforsamlingen den 21. september blev planlagt. På valg er Marianne Ottsen (nr. 102), Erik Hasselstrøm (nr. 132) og René Nielsen (nr. 136). De er alle villige til genvalg. Også suppleanten Michael W. Nielsen (nr. 130) er villig til genvalg.
Festudvalget overvejer stadig nye former for sommerfest. Der nærmer sig en afklaring, men det skal være en overraskelse. Det ligger dog fast, at det bliver samme dag som generalforsamlingen.
Vi har i mellemtiden budt velkommen til 2 nye familier på Høgelsbjerg. Vi håber at I kommer til at befinde jer godt.
Hovedpunkterne fra mødet:
TV - bredbånd - mobiltelefon - fastnettelefon
Stofa - tidligere SE og BBSYD - har meddelt os, at de vil grave fibernet ned på Høgelsbjerg, såfremt mindst 30 - 40 % af beboerne er interesserede. Et par beregninger på tilfældige familier viser lavere priser end Yousee, og det forventes at de kvalitetsudsving, der er hos nogle beboere, bliver forbedret. Bestyrelsen tager kontakt til Stofanet for .¨2at få lavet en oversigt over priser. Bestyrelsen vil herefter lave en rundspørge, hvor hver især kan sammenligne og tage stilling til, om de er interesserede.
Aktivtetsdagen den 28. aril kl. 10.
Følgende opgaver er indtil videre planlagt for dagen:
•Tennisbane klargøres.
•Tilbageklipning af udhængende træer, buske og ukrudt omkring tennisbanen, legepladsen og bålpladsen.
•Muldvarpeskud jævnes på områderne.
•Fortovsområdet langs stamvejen rengøres.
•Ved stien mod Høgelshøj skal områderne omkring afløbene rengøres og ukrudt/græs fjernes.
•Opgravning af græs/muld omkring lygtepæle og skilte og udlægning af sand.
Hvis I synes der mangler noget på listen så send en mail til finn.hove@live.dk. Ligeledes er i mere end velkomne til at udføre opgaver fra listen på andre tidspunkter, såfremt I er forhindret i at komme på dagen. Send en mail til finn.hove@live.dk, hvis I ordner noget på egen hånd inden dagen, så tingene bliver koordineret.
Vandledningserstatningen
Beslutning om anvendelse blev udskudt til næste møde (skal vi give tilskud til et socialt arrangement eller lade dem stå i vores kassebeholdning til uforudsete udgifter?)
Sommerfesten
Aktivitetsudvalget overvejere forskellige forslag. Det ligger fast at generalforsamling og sommerfest afholdes samme dato og i tilknytning til hinanden
Datoplan
Aktivitetsdag: Søndag d. 28. april 2019, kl. 10 – 12
Sct. Hans fest: Søndag d. 23. juni 2019
Generalforsamling og Sommerfest: Lørdag d. 21. september 2019
Hovedpunkterne fra mødet:
Grønne områder
Bortset fra at muldvarpene er begyndt at gøre sig gældende, ser det pænt ud.
Bestyrelsen er dog ikke tilfreds med at der smides øldåser og andet affald "hullet" mellem Møllepold og Gammel Ribevej.
René vil gerne afløses som plæneklipper. Kontakt Rene (klik her ….>>>>) for at høre nærmere
Økonomi
Grundejerforeningen modtager ca 10.000,- i erstatning for nedgravning af vandledningen til Kassø. Vi drøftede om denne ekstrordinære indtægt evt. kan bruges til et ekstraordinært socialt arrangement, uden dog at konkludere noget
Vandledningen
Linjeføringen er afsat. Gravarbejdet forventes at starte i april og være afslutte før sommerferien
Datoplan 2019
Fastelavnsfest. 3. marts 2019 kl. 14.30 hos Mai og Rene i nr. 136
Aktivitetsdag (vedligehold af fælles arealer). 28. april 2019 kl. 10-12.
Sct. Hans fest. 23. juni 2019
Generalforsamling og sommerfest. 21. september 2019
Bestyrelsesmøder. 7. marts, 25. juni og 6. august kl. 19.30 hos skiftende bestyrelsesmedlemmer
Sommerfestens indhold
I næste nyhedsbrev opfordrer festudvalget beboerne til at komme med forslag til sommerfestens indhold
Evaluering af generalforsamling
Bestyrelsen er tilfredse med forløbet, - og også af den hyggelige bowlingaften. Som sædvane gennem mange år, var godt 1/3 af husstandene repræsenteret. Dette er større fremmøde end på generalforsamlinger i mange andre foreninger, men det kunne være dejligt, hvis endnu flere viste interesse.
Planlægning af efterårets aktivitetsdag d. 28. oktober kl. 10-12
Den tørre sommer har ikke forhindret ukrudt i at trives, så indtil videre er følgende opgaver planlagt:
Hvis I er forhindret i at komme på dagen, er I meget velkomne til at udføre nogle af opgaverne før. Giv et praj til finn.hove@live.dk om de opgaver i kaster jer over. Og tag jeres haveredskaber med.
Datoplan for 2019
Fastelavn: Søndag, d. 3. marts
Aktivitetsdag: Søndag d. 28. april 2019, kl. 10 – 12
Sct. Hans bål: Søndag, d. 23 juni
Generalforsamling og Sommerfest: lørdag d. 21. september 2019
Vandledning fra højdebeholderen bag Høgelsbjerg til Apple i Kassø.
På Arwos informationsmøde d. 20-4-2018 blev de overordnede planer præsenteret, og i juni kom den konkrete plan for vores område. Som det ser ud nu, vil drikkevandsledningen blive udført som en styret underboring fra området ved Høgelshøj til området ved søen bag nr. 136 (lilla linje) og derfra vil ledningen blive gravet ned (orange linje).
Bestyrelsen tog godt imod forslaget, men har skrevet til Arwos, at der skal ske en fuld retabeling efter gravearbejdet, så vi kan køre med vores havetraktor og så der bliver tilfredsstillende dræning efter entreprenørmaskinernes kørsel på området. Arwos har bekræftet, at de vil arbejde på at tage hensyn til vores bemærkninger.
Asfaltering
Stamvejen ser lidt sølle ud, og bestyrelsen har kontaktet kommunen og opfordret til en gennemgribende renovering. Kommunen har svaret, at der pt. ikke er planer om renovering. Dog har kommunen siden været og lappe de værste huller i asfalten.
De grønne områder
Nogle beboere er flittige med klippe ned og rydde op, så der ser pænt og ordentligt ud. Vi er meget glade for denne ekstraordinære indsats.
Bevoksningen langs trappen for enden af 1. stamvej har dog groet frodigt, så hvis nogen har lyst til at trimme bevoksningen, ville det være dejligt. Kontakt René for nærmere aftale.
Økonomi
Vi har udskudt udskiftning af vores plæneklipper, så regnskabet ser pænt ud.
Planlægning af generalforsamlingen
Generalforsamlingen finder sted den 1. september, og vil blive efter samme koncept og samme sted som sidste år. Generalforsamling kl. 15.30, bowling fra 17 - 18 og derefter fællesspisning. Det bliver på Sportscentrum og i lighed med sidste år giver foreningen tilskud til arrangementet. Der kommer en separat indkaldelse. Mathias Mathiesen og MortenTjørneland (suppleant) modtager ikke genvalg, så vi skal have fundet afløsere. Kom frit frem.
20-04-2018
Til beboerne i Høgelsbjerg Grundejerforening!
Grundejerforeningen er af Arwos blevet gjort opmærksom på, at kommunen netop har sendt et tillæg til den gældende Vandforsyningsplan og Spildevandsplan i høring. Ændringsforslaget kommer muligvis til at berøre visse beboere på Høgelsbjerg.
I forbindelse med etablering af Apples ny center i Kassø er det meningen at forsyne dem med vand fra Skedebjerg pumpestation.
Grundejerforeningen er inviteret til at deltage i et informationsmøde tirsdag den 24. april 2018 hos Arwos, og foreningen stiller med bestyrelsesmedlemmer.
Vi vender tilbage med uddybende information efter mødet.
Med venlig hilsen
Erik Hasselstrøm
Opgavelisten er den normale "forårsliste", men mere kan måske komme til
Beboere, der ikke kan deltage på dagen, er meget velkomne til at gå i gang på egen hånd. Besked herom bedes sendt til finn.hove@live.dk. Vi håber på samme fine fremmøde som sidste år.
Persondataloven
EU's nye persondataforordning har medført en ny persondatalov, som blandt andet kræver at foreningers medlemmer bliver informeet om, hvordan bestyrelsen på forsvarlig måde behandler persondata. Udkast til procedure blev gennemgået og vedtaget. Klik her ...>>>
Fællesarealer
Der har igen været tung arbejdskørsel ved vandbeholderen. Bestyrelsen vil kontakte Arwos med henblik på udbedring af hjulspor.
Vi vil også kontakte kommunen for at få udbedret stamvejen, idet asfalten er sløj mange steder.
IT.
Vores hjemmeside har været hacket, men er nu igen i orden.
Bestyrelsen vil undersøge om den kommende nye persondatalov får indflydelse på vores måde at behandle beboerdata (maailadresser) på.