Nyt fra bestyrelsen

Nyt fra bestyrelsen


Info fra bestyrelsesmødet 19. januar 2024


Kontingent opkrævning for 2024

Er sendt ud i december 2023 – status var at der manglede 10 indbetalinger.

Der rykkes efter aftalt procedure – tjek gerne jeres mail. Der er også sendt opslag ud på Facebook.

 

Facebook – Høgelsbjerg Grundejerforening

Bestyrelsen har arvet gruppen ”Høgelsbjerg Grundejerforening” og bestyrelsesmedlem Bettina Mark er nu administrator.

Facebook bruges blandt andet til annonceringer af fastelavn og billeder fra begivenheden.

Gør gerne jeres nabo opmærksom på gruppen, så flere kan komme med.

Større begivenheden udsendes fortsat også pr mail.

 

Revne i vejen

Asfalten foran nummer 118 og 116 har fået en markant revne i denne vinter.

Bestyrelsen har taget billeder og sendt dem til drift og anlæg i Aabenraa Kommune.

De har kvitteret for modtagelsen og bestyrelsen holde fortsat øje med asfalten.

 

Festudvalget

Vores festudvalg gør det rigtig godt. De planlægger, køber ind og afholder vores festlige aktiviteter.

Men de er blevet en mindre, idet Linda havde brug for tid til sin nye butik og familien. Vi siger tak til Linda for hendes indsats.

Det betyder også at festudvalget nu sørger et og gerne flere par hænder, som vil bidrage til det praktiske.

Giv lyd – tøv ikke. Kontakt enten bestyrelsen eller festudvalget, hvis du har et par time til denne vigtige opgave i vores forening.

Festudvalget Mai og Bestyrelsen Helle 29638976

 

Spørgeskema – sommerfesten

På vegne af festudvalget udsendte bestyrelsen et spørgeskema til alle beboere. Vi ville gerne blive lidt klogere på, hvordan vi planlagde vores sommerfest bedst.

TAK til alle som tog sig tid til at besvarer – ud af de 58 husstande har 34 indsendt svar. Dejlige mange svar på både fravalgsårsag, mad, sted, leg, bordplaner osv.

Bestyrelsen og festudvalget har haft fællesmøde og der ligger ny en ny plan for den kommende sommerfest inkl. vores generalforsamling.

Datoen for sommerfesten i år er den 17. august (lige imellem skolestart og Tønder Festivalen)

Vi starter kl. 14.00 med generalforsamling. Fra kl. 15.00 er der fælleskaffebord og lege for store og små – kl. 18.00 er der sommerfest.

Sæt endelig kryds i jeres kalender.

 

Arbejdsdag – søndag den 5. maj 24 fra kl. 10.00

Vi er ikke færdige med at planlægge opgave – men vi skal fx beskære ind mod skoven.

Vi får derfor brug for lån af trailer til at køre væk.

Sæt kryds i kalenderen – så vi i fællesskab kan pleje og passe vores fællesarealer.

 

Næste bestyrelsesmøde er den 17. marts

Her behandler vi en beboer henvendelse vedr. de nye ejendomsvurderinger og især de nye priser på vores grundværdi.

Henvendelsen vedr. fælles skriv eller fælles tekst til brug ved klage – der kan dog først klages i 2025.

https://www.dingeo.dk/oversigt/6200-aabenraa/h%C3%B8gelsbjerg/

- o O o -


Info fra bestyrelsesmødet 5-9-2023

  • Det første møde efter generalforsamlingen. Derfor startede mødet med at byde vores nye bestyrelsesmedlem Nikolaj Jacobsen H92 velkommen og herefter konstituerede bestyrelsen sig således: Formand Helle Lausten H64, Sekretær Anne Dall Thomalla H138 og Kasserer Marianne Sørensen H102
  •  Festudvalget vil gerne have input fra alle beboere på vores sommerfest, herunder deltagelse, pris, valg af mad osv. Bestyrelsen synes at vi igen havde en rigtig god sommerfest. Men vil også gerne have flere af de yngre/nye beboere med. Bestyrelsen hjælper festudvalget med at lave et elektronisk spørgeskema, som sendes ud pr. mail via webmasteren Finn Hove H56. Vi vil gerne kloge os og beder om input til evt. fornyelse.
  • Fest udvalget efterspørger også flere medlemmer – så skulle man have lyst til at bidrage med planlægningen af fastelavn, skt. Hans fest osv. så kan man kontakte Mai Nielsen H136 på 23731199.
  • Bestyrelsen har en del opgaver i løbet af året. Der har ikke tidligere været en forretningsorden som beskrev opgaver og deadlines. Oplæg fra formanden blev drøftet og der er enighed om at arbejde videre med dette.
  • Skovtilsyn er også en bestyrelsesopgave. En del af den skov som tilhører grundejerforeningen, er fredskov og der er særlige regler for plejeopgaven. Tilsyn og pleje er ikke beskrevet og bestyrelsen vurdere det på sigt er nødvendigt at få dette gjort. Der laves tilsyn i vinterperioden 2024 evt. sammen med en repræsentant fra Aabenraa Kommune.
  • Der er for fondspenge købt haveudstyr som kan benyttes af alle voksne beboere på Høgelsbjerg. Rene Nielsen H 136 kan kontaktes for udlån – se fane på hjemmesiden. I forhold til benzin, olie, knive osv. så blev det besluttet at René søger for dette, og at der derfor betales 25,- kr. pr dag ved lån af udstyr. René sender ½ årligt en opgørelse til kassereren. Beslutningen evalueres i 2024.
  • Næste møde er den 13. november 23.

- o O o -


Info fra bestyrelsesmødet 3-8-2023

  • På grund af anstrengt økonomi indstilles til generalforsamlingen at projekt fællesområder og tilhørende budget ændres (I stedet for bålhytte installeres et madpakkehus ved bålpladsen, legepladsen og skuret flyttes ikke, kun volden mellem boldbane og legepladsen beplantes, kun 200 m2 blomstereng på Møllepold).
  • Arealet nord for Høgelsbjerg er ikke længere §3 område
  • Vi har fået 7500,- fra Nordeafonden til anskaffelse af nye haveredskaber til udlån. Regler for udlån fastlægges senere.

- o O o -


Info fra bestyrelsesmødet 14-6-2023

  • Mødet fokuserede på opfølgning af løbende sager og forberedelse af sommerfest og generalforsamling herunder gennemgang af regnskabet. Det blev besluttet at støtte festen med 100 kr. pr deltager til maden.
  • Økonomien for projekt fællesområder er anstrengt, så vi bliver nødt til at reducere ambitionsniveauet og satse på at lukke projektet til efteråret. Blandt andet kan man installere et madpakkehus i stedet for en bålhytte. Tages op næste gang.
  • På grund af tørke får vi svært ved at gennemføre et normalt Sct. Hans bål.

- o O o -


Info fra bestyrelsesmødet 18-4-2023

  • Kontingentbetaling er forløbet stort set uden problemer og alle har betalt.
  • Dræning af området ved legeredskaber og skur sættes i gang nu
  • Ideen med deletrailer er undersøgt. På grund af forsikringsforhold kan den ikke gennemføres. Sagen lukkes.
  • Der er flere beboere som venter barn. Vi køber 1-2 ”gadestorke” til markering af begivenheden sammen med en lille gave.
  • På kommunens blomstereng er der udlagt sand og sået nye frø. Restsand er lagt på og langs gangstien.
  • Arbejdsdagen blev planlagt

- o O o -


Info fra bestyrelsesmødet 14-1-2023

  • I forbindelse med salg af ejendomme er vi af HOME blevet spurgt om eventuelle kontingentrestancer mv som skal indarbejdes i refusionsopgørelsen. Er afklaret.
  • Vi er ikke tilfredse med den asfaltudbedring, der har fundet sted. Følges op over for kommunen
  • Der er opstået én idé til at lave en pulje af deletrailere på Høgelsbjerg. Tanken er, at dem, som har lyst til at stille en trailer til rådighed for andre, melder sig. Inden vi som forening påtager os en rolle i den idé, skal for eksempel forsikringsforhold og udgifter til reparation af skader afklares.
  • Vi får ny plæneklippermand, William i H138 er fyldt 16 og overtager opgaven efter Rene.

- o O o -


Info fra bestyrelsesmødet 22-9-2022

  • En stor del af mødet gik med ”udvidet velkomst” til Bettina Mark som er ny i bestyrelsen, dvs. præsentation og gennemgang bestyrelsens opgaver jf. vedtægterne og status på igangværende sager (omlægning af fællesområderne, vedligehold af grønne områder)
  • Generalforsamling og sommerfesten forløb godt med en dejlig stor deltagelse
  • Økonomien er god med en kassebeholdning på godt 90.000,-, hvoraf en stor del er dog målrettede tilskud til omlægning af fællesområderne
  • Arbejdsdagen d. 9. oktober blev planlagt
  • Vi har fået tilbud om ekstern hjælp til vinterklargøring. Men vi vurderer at der ikke er nok beboere som får gavn af det, så vi takker nej

- o O o -


Info fra generalforsamling og konstituerende bestyrelsesmøde d. 20. august 2022

  • På generalforsamlingen var bestyrelsesmedlemmerne Helle Lausten, H64, og Finn Hove, H56, på valg. Helle Lausten genopstillede og blev valgt. Finn Hove ønskede ikke genvalg. I stedet blev Bettina Mark, H114 valgt.
  • Beretning og regnskab kan ses her ....>>>>>. Referatet kommer senere.
  • Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelse sig med Helle Lausten som formand, Marianne Ottsen Sørensen som kasserer og Anne Thomalla som sekretær.
  • Efter generalforsamlingen blev den nye boldbane, legeplads og bålplads indviet. De ca 60 fremmødte hyggede sig på pladsen indtil der blev serveret grillmad i festteltet. Se mere her ....>>>>

- o O o -


Info fra bestyrelsesmødet d. 5. april 2022

  • Årets kontingentopkrævning er forløbet stort set uden problemer. De få forglemmelser blev betalt prompte efter en venlig påmindelse
  • Også Grundejereforningen skal skifte til MitID, - men det skal nu nok gå fint
  • Vi havde en god fastelavnsfest med mange børn. Tak for hygelig fremmøde
  • Også festudvalgets lille juletræ med lys på hjørnet ved Møllepold blev vel modtaget
  • Per Steffensen (H94)  indtræder i styregruppen for omlægning af vores fællesarealer efter at Charlotte Hyllebreg (H96) er flyttet fra Høgelsbjerg.
  • Aktivitetsdagen d. 24. april blev grovplanlagt. Vores fortov fik sidste gang "den store tur", så vi er efterhånden godt i bund med tingene så der "kun" skal vedligeholdes. Tak til de beboere som giver et nap med på egen hånd.

- o O o -


Info fra bestyrelsesmødet d. 23. november 2021

  • vi har fået 10.000,- fra Løgumkloster Sparekasse til den nye bålplads.
  • kommunen har overtaget vedligehold af deres matrikler, herunder pleje af blomsterenge (grundejerforeningen har i mange år slået græs på markerne)
  • vi er glade over forløbet af aktivitetsdagen: vi fik meget fra hånden og generalprøven på det nye bålsted var fin.
  • vi får 4 nye beboerfamlier i løbet af vinteren. Hjertelig velkommen.

- o O o -


Info fra bestyrelsesmødet d. 22. september 2021

Efter lang tid med skype-møder, kunne vi igen mødes omkring et bord.


Bestyrelsen konstituerede sig med Finn Hove (56) som formand, Anne Thomalla (138) som sekretær og Marianne Ottsen Sørensen (102) som kasserer. Vi aftalte en ny arbejdsfordeling, der giver formanden færre opgaver end den tidligere formand havde (Finn er også stadig webmaster)


Evaluering af generalforsamlingen. Vi var tilfredse med et godt forløb: stort fremmøde, god debat. Baseret på en god drøftelse på generalforsamlingen besluttede bestyrelsen at fastholde planen om en ca. 6 meter bålhytte. 


Evaluering af sommerkomsammen. Det var en dejlig og hyggelig dag med minigolf på Genner Hoel, men desværre med kun 13 fremmødte. Til gengæld var der fint fremmøde til fællespisningen efter generalforsamlimgen.


Aktivitetsdagen d. 31. oktober blev planlagt. Planen vil blive offentliggjort separat. Som sædvanligt vil vi opfordre folk, der er forhindret d. 31. til at bruge et par timer på egen hånd. Vi har med godt resultat haft kontakt med både entraprenør og kommune vedr. udbedringer efter kabelarbejdet. Også trappen for enden af 1. stikvej er udbedret, - ikke perfekt, men meget bedre.

- o O o -


Info fra bestyrelsesmødet d. 23.marts 2021

Mødet blev holdt on-line via Skype


Styring af omlægning af de grønne områder er overgået fra bestyrelsen til styregruppen, som separat informerer om udviklingen vedr. projektet.


Nedgravning af Norlys fibernet er gået helt godt. Nogle få overgravede TV-kabler er blevet hurtigt udbedret og oprydning er i fuld gang. Der er dog stadig lidt hængepartier, som bestyrelse tager kontakt med entreprenøren om.


Trappen for enden af første stivej er efterhånden ikke god mere. Bestyrelsen tager kontakt med kommunen om udbedring

Forårets aktivitetsdag blev planlagt. Der udsendes en separat indbydelse.


Vi vil lave en lille velkomstpjece til nye beboere.


Det første år, hvor Grundejerforeningen selv skulle tage sig af kontingentopkrævning er gået godt. Der var kun få, som glemte tidsfristen, men de betalte straks efter en påmindelse.

- o O o -


Info fra bestyrelsesmødet d. 6. januar 2021

Mødet blev holdt on-line via Skype


Forandring af fællesarealer. 

Der har været god respons på vores opfordring om at beboere, som gerne vil være med i gennemførelsen af opgaven, skal melde sig. Arbejdsgruppe vedr Tennisbane og Bålplads er bemandet, arbejdet er i gang og i april vil der blive afholdt en arbejdsdag, hvor vi håber på stor deltagelse. Det betyder også, at bålpladsen ikke længere kan bruges til henlæggelse af haveaffald.

Arbejdsgrupperne vedr. økonomi og blomsterenge er delvist bemandet, og vi vil gerne være 1-2 mere.

Styregruppen er også delvist bemandet og vi vil gerne være 2 personer mere.


Kontingentopkrævning. 

De fleste beboere har betalt til tiden. Bestyrelsen havde oprindeligt besluttet at pålægge et rykkergebyr, men i betragtning af at mailopkrævning er ny og derfor kræver lidt tilvending, ændrede vi denne beslutning, så der ikke opkræves rykkergebyr denne gang. Rykkerne vil bliver håndbåret rundt. 

- o O o -


Bestyrelsesmøde d. 3. november 2020 - hovedpunkter:

 

Kontingentopkrævning

Kontingent til Grundejerforeningen er hidtil blevet opkrævet via kommunen. Bestyrelsen har fået at vide, at det må kommuner ikke længere gøre, så fremover skal grundejerforeningens kasserer tage sig af det.

Vedtægterne blev ændret tilsvarende på generalforsamlingen.

Fremover vil vi defor udsende en opkrævning pr. mail hvert år inden den 15. december med betalingsfrist den 15. januar. Hvis der ikke betales til tiden, vil der blive udsendt en rykker med et tillagt gebyr på 50,-. Hvis man ikke har en mailadresse, vil opkrævningen komme i postkassen. Den konkrete køreplan vil komme på hjemmesidens afsnit med ”Skrevne og uskrevne regler”.

 

Tennisbanen - og meget andet

Bestyrelsen har arbejdet med forslaget om at nedlægge tennisbanen og har også set på andre forslag til forbedring af fællesarealerne: større biodiversitet med flere bede med vilde blomster i stedet for de stor klippede græsplæner, en bålhytte, ændring af det stor bålsted til et mindre bålsted osv. Forslagene vil nu blive konkretiseret og i løbet af november udsendt til en høring blandt alle beboere inden vi går i gang med at skaffe penge til forandringerne og lave tidsplan.


- o O o -



Info fra bestyrelsesmødet d. 29. september 2020

Der var bestyrelsesmøde d. 29. september.


Bestyrelsen konstituerede sig således:

Formand Erik Hasselstrøm

Sekretær Rene Nielsen

Kasserer Marianne Ottsen

Øvrige: Finn Hove, Helle Lausten og suppleant Michael Nielsen

 

Evaluering af generalforsamlingen. Tilstede var det 17 husstande og indleveret 3 fuldmagter så lidt bedre end de sidste år og generalforsamlingen var derfor også beslutningsdygtig.  

Lyden i lokalet var ikke hensigtsmæssig så hvis dette ikke kan forbedres, ønsker bestyrelsen at afholde næste års generalforsamling et andet sted.

 

Evaluering af det sociale arrangement. God mad og hyggeligt samvær. God håndtering af Corona situationen både fra festudvalget og fra Sportscentrum.

 

Planlægning af efterårets aktivitetsdag d. 25. oktober kl. 10.00. Se separat opslag her ....>>>>

 

Mødedatoer for det kommende år

28. oktober kl. 19.30 hos René 136, Bestyrelsesmøde ”grønne områder”
23. januar kl. 18.00 – 19.00 hos René 136. Bestyrelsesmøde med efterfølgende julefrokost med partner
23. marts kl. 19.30 hos Helle 64, bestyrelsesmøde
25. april kl. 10.00, aktivitetsdag 2021
18. maj kl. 19.30 hos Marianne 102, bestyrelsesmøde
17. august kl. 19.30 hos Finn 56, bestyrelsesmøde m. forberedelse af generalforsamling
18. september kl. 15.30, generalforsamling (sted udestår)
18. september kl. 17.00, sommerfest (sted udestår)
28. september kl. 19.30 sted udestår, bestyrelsesmøde og konstituering

     

    Bestyrelsen er enig i at nedlægge tennisbanen. Den bruges efterhånden ikke mere og også er i stærkt forfald. I stedet vil vi etablere et aktivt og grønt område der skal skabe sammenhold og aktiviteter. Vi vil også fokuserer mere på biodiversitet i vores grønne områder.


    - o O o -


    Info fra bestyrelsesmødet d. 18. august 2020

    Planlægning af generalforsamlingen  optog det meste af mødet. Dagsorden og forslag til vedtægtsændringer kan ses her .....>>>>


    Kontingentopkrævning kan som tidligere oplyst ikke længere ske via ejendomsskatten og henvendelse til kommunen om at ændre denne beslutning var forgæves. Så opgaven overgår nu til kassereren og vedtægterne skal ændres tilsvarende.


    Status grønne områder.  Vi er fortsat godt tilfredse med tingenes tilstand. Lidt revner i den nye asfalt bekymrer dog, og vi vil rette henvendelse til kommunen om dette. Tennisbanens tilstand er vi dog ikke tilfredse med, så vi kigger igen på økonimien ved at nedlægge tennisbanen alternativt fastholde tennisbanen.


    Fibernet. Stofa - som nu hedder Norlys - vil formentlig alligevel lægge fibernet ind på Høgelsbjerg. Vi regner med at kunne fortælle mere konkret om dette på generalforsamlingen.


    - o O o -


    Indbydelse til aktivitetsdag d. 26. april 2020


    Kære beboer


    Så er det tid til forårets aktivitetsdag søndag den 26. april kl 10, hvor vi mødes ved stamvejen.

    Vi skal gerne have løst følgende opgaver:

    1. Nedskære buskads rundt om bålplads
    2. Trimme buskadset ind mod skoven
    3. Jævne hul i græsset på trekanten ved første stikvej
    4. Rengøre tennisbane
    5. Sætte net op

    Såfremt du er forhindret i at komme til aktivitetsdagen er du velkommen til på egen hånd at påtage dig en af opgaverne på et tidspunkt der passer dig.

    Vi overholder naturligvis reglerne om afstande, forsamlingsstørrelse (max 10 personer) og renlighed.
    Dette betyder i praksis, at vi ikke låner hinandens haveredskaber og at vi til den traditionelle afsluttende forfriskning er på egen forplejning. Så tag din drikkevare med i en bærepose så den er klar til at nyde, når vi mødes igen til vores lille afslutning ved 11.45-tiden.


    Vel mødt.
    Bestyrelsen for Høgelsbjerg grundejerforening


    - o O o -


    Info fra bestyrelsesmødet d. 8 februar 2020


    Status grønne områder fylder stadig en del på dagsordenen. Overordnet set er vi godt tilfreds med tingenes tilstand, mem er dog kede af at entreprenører som kører på græsset eller midlertidigt placerer tungt grej, ikke udbedrer de skader, der forvoldes. 


    Kontingentopkrævning arrangeres af kommunen, som opkræver kontingent til grundejerforeningen sammen med kommuneafgifterne. Denne ordning har kommunen nu opsagt generelt for alle ejerforeninger og juleudsmykningsforeninger mv. Vi tager kontakt med forvaltningen for at se om vi kan få denne beslutning omgjort. Hvis vi selv skal tage os af det, vil det være temmeligt tidkrævende både med fakturering/opkrævning og håndtering af glemte indbetalinger. Opsigelsen gælder fra d. 1-1-2021.


    Nye beboere. Vi glædede os over at der efter nogle år med langsomt ejendomssalg på Høgelsbjerg igen er gang i indfytningen af ny familier.


    Datoplan for det kommende år:
    17.3  kl. 19.30  Bestyrelsesmøde
    26.4  kl. 10.00  Aktivitetsdag
    18.8  kl. 19.30  Bestyrelsesmøde
    19.9  kl. 15.00  Generalforsamling
    29.9  kl. 19.30  Bestyrelsesmøde. Konstituering


    - o O o -


    Info fra bestyrelsesmødet d. 1. oktober 2019


    Bestyrelsen konstituerede sig med formand Erik Hasselstrøm, sekretær Rene Nielsen og kasserer Marianne Ottsen.
    Øvrige bestyrelsesmedlemmer er Rasmus Christiansen og Finn Hove. Michael W. Nielse er suppleant.


    Generalforsamlingen og det efterfølgende sommerarrangement med byrundtur og middag på hotel Royal forløb godt. Bestyrelsen er glade for at "de faste" deltagere altid møder frem, men håber dog at se også lidt flere nye ansigter.


    Vedligehold af fortovet langs stamvejen blev drøftet. Bestyrelsen er kommet i tvivl om hvorvidt det er kommunen eller grundejerforeningen der skal rense for ukrudt. Der arbejdes videre med en afklaring.


    Aktivitetsdagen d. 20. oktober blev planlagt. Der udsendes en separat indbydelse.
    Der er desværre stadig enkelte beboerer som kaster haveaffald og byggeaffald i skovkanten og i Hullet på Møllemærsk. Der vil blive udsendt en påmindelse om vores ordensregler, og skiltningen vil blive tydeligere.


    Datoplan for det kommende år:
    20.10 kl. 10.00: Aktivitetsdag.
    18.1  kl. 18.00. Bestyrelsesmøde.
    17.3  kl. 19.30  Bestyrelsesmøde
    26.4  kl. 10.00  Aktivitetsdag
    18.8  kl. 19.30  Bestyrelsesmøde
    19.9  kl. 15.00  Generalforsamling
    29.9  kl. 19.30  Bestyrelsesmøde. Konstituering


    - o O o -


    Bestyrelsesmøde d. 6. august 2019

    Hovedpunkterne fra mødet:


    Grønne områder er et fast punkt på dagsordenen. Hvad skal der gøres noget ved? Hvad koster det? Hvem skal tage sig af det? Rasmus Christiansen (nr. 76) gør stadig en kæmpe indsat med kratrydder og beskærersaks, så området ved "hullet" ser godt ud. Vi har fået nyt asfalt, som alle har lagt mærke til. På minussiden er at entreprenøren mangler lidt oprydning og retablering og at ukrudtet mellem fliserne langs stamvejen skal ryddes bedre. Bestyrelsen tager kontakt til kommunen for at få tingene udbedret.
    Plæneklipning overgår nu til Karoline Lange (nr. 5) efter René Nielsen (nr. 136) som har passet plænerne i en del år.
    I foråret så det ud til, at vi muligvis kunne få fibernet fra Stofa. Stofa har dog siden hen meddelt os, at de har henlagt overvejelserne herom.


    Der er oprettet en lukket Facebook-gruppe for Høgelsbjerg. Lige nu er 36 personer tilmeldt. Interesserede kan søge optagelse ved at søge Høgelsbjerg på Facebook. Der er to administratorer: Morten Tjørneland (nr. 7) og Finn Hove (nr. 56)


    Vi har en god økonomi, hvilket dog især skyldes at vi har udskudt en planlagt anskaffelse af en ny plæneklipper.


    Generalforsamlingen den 21. september blev planlagt. På valg er Marianne Ottsen (nr. 102), Erik Hasselstrøm (nr. 132) og René Nielsen (nr. 136). De er alle villige til genvalg. Også suppleanten Michael W. Nielsen (nr. 130) er villig til genvalg.
    Festudvalget overvejer stadig nye former for sommerfest. Der nærmer sig en afklaring, men det skal være en overraskelse. Det ligger dog fast, at det bliver samme dag som generalforsamlingen.


    Vi har i mellemtiden budt velkommen til 2 nye familier på Høgelsbjerg. Vi håber at I kommer til at befinde jer godt.


    - o O o -


    Bestyrelsesmøde d. 7. marts 2019

    Hovedpunkterne fra mødet:


    TV - bredbånd - mobiltelefon - fastnettelefon

    Stofa - tidligere SE og BBSYD - har meddelt os, at de vil grave fibernet ned på Høgelsbjerg, såfremt mindst 30 - 40 % af beboerne er interesserede. Et par beregninger på tilfældige familier viser lavere priser end Yousee, og det forventes at de kvalitetsudsving, der er hos nogle beboere, bliver forbedret. Bestyrelsen tager kontakt til Stofanet for .¨2at få lavet en oversigt over priser. Bestyrelsen vil herefter lave en rundspørge, hvor hver især kan sammenligne og tage stilling til, om de er interesserede.


    Aktivtetsdagen den 28. aril kl. 10.

    Følgende opgaver er indtil videre planlagt for dagen:

    •Tennisbane klargøres.

    •Tilbageklipning af udhængende træer, buske og ukrudt omkring tennisbanen, legepladsen og bålpladsen.

    •Muldvarpeskud jævnes på områderne.

    •Fortovsområdet langs stamvejen rengøres.

    •Ved stien mod Høgelshøj skal områderne omkring afløbene rengøres og ukrudt/græs fjernes.

    •Opgravning af græs/muld omkring lygtepæle og skilte og udlægning af sand.


    Hvis I synes der mangler noget på listen så send en mail til finn.hove@live.dk. Ligeledes er i mere end velkomne til at udføre opgaver fra listen på andre tidspunkter, såfremt I er forhindret i at komme på dagen. Send en mail til finn.hove@live.dk, hvis I ordner noget på egen hånd inden dagen, så tingene bliver koordineret.


    Vandledningserstatningen

    Beslutning om anvendelse blev udskudt til næste møde (skal vi give tilskud til et socialt arrangement eller lade dem stå i vores kassebeholdning til uforudsete udgifter?)


    Sommerfesten

    Aktivitetsudvalget overvejere forskellige forslag. Det ligger fast at generalforsamling og sommerfest afholdes samme dato og i tilknytning til hinanden


    Datoplan

    Aktivitetsdag: Søndag d. 28. april 2019, kl. 10 – 12

    Sct. Hans fest: Søndag d. 23. juni 2019

    Generalforsamling og Sommerfest: Lørdag d. 21. september 2019


    - o O o -


    Bestyrelsesmøde d. 12. januar 2019

    Hovedpunkterne fra mødet:


    Grønne områder

    Bortset fra at muldvarpene er begyndt at gøre sig gældende, ser det pænt ud.

    Bestyrelsen er dog ikke tilfreds med at der smides øldåser og andet affald "hullet" mellem Møllepold og Gammel Ribevej.

    René vil gerne afløses som plæneklipper. Kontakt Rene (klik her ….>>>>)  for at høre nærmere


    Økonomi

    Grundejerforeningen modtager ca 10.000,- i erstatning for nedgravning af vandledningen til Kassø. Vi drøftede om denne ekstrordinære indtægt evt. kan bruges til et ekstraordinært socialt arrangement, uden dog at konkludere noget


    Vandledningen

    Linjeføringen er afsat. Gravarbejdet forventes at starte i april og være afslutte før sommerferien


    Datoplan 2019

    Fastelavnsfest. 3. marts 2019 kl. 14.30 hos Mai og Rene i nr. 136

    Aktivitetsdag (vedligehold af fælles arealer). 28. april 2019 kl. 10-12.

    Sct. Hans fest. 23. juni 2019

    Generalforsamling og sommerfest. 21. september 2019

    Bestyrelsesmøder. 7. marts, 25. juni og 6. august kl. 19.30 hos skiftende bestyrelsesmedlemmer


    Sommerfestens indhold

    I næste nyhedsbrev opfordrer festudvalget beboerne til at komme med forslag til sommerfestens indhold


    - o O o -


    Bestyrelsesmøde d. 2. oktober 2018

    Evaluering af generalforsamling

    Bestyrelsen er tilfredse med forløbet, - og også af den hyggelige bowlingaften. Som sædvane gennem mange år, var godt 1/3 af husstandene repræsenteret. Dette er større fremmøde end på generalforsamlinger i mange andre foreninger, men det kunne være dejligt, hvis endnu flere viste interesse.


    Planlægning af efterårets aktivitetsdag d. 28. oktober kl. 10-12

    Den tørre sommer har ikke forhindret ukrudt i at trives, så indtil videre er følgende opgaver planlagt:

    • Tilbageklipning af udhængende træer og buske mod skoven.
    • På stien mod Høgelshøj skal græsset fjernes fra asfalten og brøndene frilægges for græs/ukrudt.
    • Tennisbane nedtages.
    • Fortovsområdet langs stamvejen rengøres.
    • Området omkring trappen for enden af første stikvej rengøres.
    • Omkring lygtepæle og el-kasser skal græsset fjernes og erstattes med sand for at lette græsklipningen.


    Hvis I er forhindret i at komme på dagen, er I meget velkomne til at udføre nogle af opgaverne før. Giv et praj til finn.hove@live.dk om de opgaver i kaster jer over. Og tag jeres haveredskaber med.


    Datoplan for 2019

    Fastelavn: Søndag, d. 3. marts

    Aktivitetsdag: Søndag d. 28. april 2019, kl. 10 – 12

    Sct. Hans bål: Søndag, d. 23 juni

    Generalforsamling og Sommerfest: lørdag d. 21. september 2019


    - o O o -


    Bestyrelsesmøde d. 14. juni 2018

    Vandledning fra højdebeholderen bag Høgelsbjerg til Apple i Kassø.

    På Arwos informationsmøde d. 20-4-2018 blev de overordnede planer præsenteret, og i juni kom den konkrete plan for vores område. Som det ser ud nu, vil drikkevandsledningen blive udført som en styret underboring fra området ved Høgelshøj til området ved søen bag nr. 136 (lilla linje) og derfra vil ledningen blive gravet ned (orange linje).


    Bestyrelsen tog godt imod forslaget, men har skrevet til Arwos, at der skal ske en fuld retabeling efter gravearbejdet, så vi kan køre med vores havetraktor og så der bliver tilfredsstillende dræning efter entreprenørmaskinernes kørsel på området. Arwos har bekræftet, at de vil arbejde på at tage hensyn til vores bemærkninger.


    Asfaltering

    Stamvejen ser lidt sølle ud, og bestyrelsen har kontaktet kommunen og opfordret til en gennemgribende renovering. Kommunen har svaret, at der pt. ikke er planer om renovering. Dog har kommunen siden været og lappe de værste huller i asfalten.

    De grønne områder

    Nogle beboere er flittige med klippe ned og rydde op, så der ser pænt og ordentligt ud. Vi er meget glade for denne ekstraordinære indsats.

    Bevoksningen langs trappen for enden af  1. stamvej har dog groet frodigt, så hvis nogen har lyst til at trimme bevoksningen, ville det være dejligt. Kontakt René for nærmere aftale.


    Økonomi

    Vi har udskudt udskiftning af vores plæneklipper, så regnskabet ser pænt ud.


    Planlægning af generalforsamlingen

    Generalforsamlingen finder sted den 1. september, og vil blive efter samme koncept og samme sted som sidste år. Generalforsamling kl. 15.30, bowling fra 17 - 18 og derefter fællesspisning. Det bliver på Sportscentrum og i lighed med sidste år giver foreningen tilskud til arrangementet. Der kommer en separat indkaldelse. Mathias Mathiesen og MortenTjørneland (suppleant) modtager ikke genvalg, så vi skal have fundet afløsere. Kom frit frem.


    - o O o -


    Information om vandledning fra Skedebjerg Vandværk til Apples center på Kassø

    20-04-2018

    Til beboerne i Høgelsbjerg Grundejerforening!

    Grundejerforeningen er af Arwos blevet gjort opmærksom på, at kommunen netop har sendt et tillæg til den gældende Vandforsyningsplan og Spildevandsplan i høring. Ændringsforslaget kommer muligvis til at berøre visse beboere på Høgelsbjerg.

    I forbindelse med etablering af Apples ny center i Kassø er det meningen at forsyne dem med vand fra Skedebjerg pumpestation.

    Grundejerforeningen er inviteret til at deltage i et informationsmøde tirsdag den 24. april 2018 hos Arwos, og foreningen stiller med bestyrelsesmedlemmer.

    Vi vender tilbage med uddybende information efter mødet.


    Med venlig hilsen

    Erik Hasselstrøm

    - o O o -


    Bestyrelsesmøde d. 4. april 2018

    Fællesarealer

    Arwos er endnu ikke færdige med arbejdet på vandbeholderen, så udbedrung efter store hjulsport trækker ud.


    Aktivitets dag.

    Næste aktivitesdag er d. 22. april kl. 10-12.

    Opgavelisten er den normale "forårsliste", men mere kan måske komme til

    • Tilbageklipning af udhængende træer og buske mod skoven.
    • Tennisbane klargøres.
    • Muldvarpeskud jævnes på områderne.
    • Fortovsområdet langs stamvejen rengøres.
    • Området omkring trappen for enden af første stikvej rengøres.


    Beboere, der ikke kan deltage på dagen, er meget velkomne til at gå i gang på egen hånd. Besked herom bedes sendt til finn.hove@live.dk. Vi håber på samme fine fremmøde som sidste år.


    Persondataloven

    EU's nye persondataforordning har medført en ny persondatalov, som blandt andet kræver at foreningers medlemmer bliver informeet om, hvordan bestyrelsen på forsvarlig måde behandler persondata. Udkast til procedure blev gennemgået og vedtaget. Klik her ...>>>


    - o O o -

    Bestyrelsesmøde d. 20. januar 2018

    Fællesarealer

    Der har igen været tung arbejdskørsel ved vandbeholderen. Bestyrelsen vil kontakte Arwos med henblik på udbedring af hjulspor.

    Vi vil også kontakte kommunen for at få udbedret stamvejen, idet asfalten er sløj mange steder.


    IT.

    Vores hjemmeside har været hacket, men er nu igen i orden.

    Bestyrelsen vil undersøge om den kommende nye persondatalov får indflydelse på vores måde at behandle beboerdata (maailadresser) på.


    - o O o -