Nyt fra bestyrelsen 2015 - 2017

Nyt fra bestyrelsen 2015-2017


I


Bestyrelsesmøde d. 26. september 2017

Evaluering af generalforsamling og gadefest

Kombinationen af generalforsamling, bowling og middag i sportscentrum d. 2. september var meget vellykket. Fremmødet var fint, stemningen god og de små "arbejdsgrupper" ved hver bowlingbane gav en god snak og styrkede kontakterne mellem beboerne.

Og der kom glædeligvis nye kræfter både i festudvalg og på suppleantposten.


Planlægning af efterårets aktivitetsdag

Aktivitetsdagen er fastlagt til d. 29. oktober kl. 10 - 12.

Foreløbig består opgavelisten af

  • rengøre fortov langs stamvej
  • rengøre og tilbageklippe træer ved trappen for enden af 1. stikvej
  • forbedre stien mellem trappen og P-pladsen på Gl. Ribevej. Evt. flis i de våde huller. Flis ligger på P-pladsen
  • Pakke tennisbanen sammen


Bestyrelsen håber på samme store fremmøde som de senere gange og at man, hvis man er forhindret i at komme på selve dagen, eventuelt giver et nap med på egen hånd forud for dagen.


Vores forsikringsaftaler

På generalforsamlingen blev der spurgt til vores forsikringsforhold.

Dette er nu undersøgt, og vi har de forsikringer, som vores forsikringsselskab Tryg anbefaler, nemlig

  • Arbejdsskadeforsikring, som dækker skade på personen under disses arbejde som frivillig for grundejerforeningen
  • Erhvervsforsikring, som dækker grundejerforeningen ansvar  som følge af for eksempel misligholdt legeplads og maskiner, dårlig vedligehold af fællesarealer, eller skader forårsaget af frivillige, som arbejder for foreningen

Bestyrelsen er tilfreds med forsikringsomfanget.


Overgangsordning vedr. kontingentstigningen

Det vil blive undersøgt om kommunen i januar 2018 kan opkræve det nye halvårskontingent på 275,- plus de manglende 75,- vedr. efterårets rate, i alt 350,- og herefter 275,- pr. halvår.


- o O o -


Bestyrelsesmøde den 13. juni 2017

Grønne områder

Vi har fået fældet de risikofyldte træer langs Gl. Ribevej. Resterne ligger i skovbunden og kan uden beregning sankes af Høgelsbjergs beboere.

Der var et fint fremmøde til aktivitetsdagen i april, og igen havde beboere ydet en flot indsats før selve akivitetsdagen. Vi nåede stort set det hele. Det er skønt at se folk tager en tørn på andre dage såfremt de er forhindret på selve dage.


Økonomien

Vi har i årets løb haft store engangsudgifter, dels til træfældningen og dels til en ny havetraktor. Så vi kommer ud med et planlagt stort underskud. Med uændret kontingent, vil vi også i de kommende år få underskud, så til generalforsamlingen vil vi derfor foreslå en  kontingentstigning på 150,-.


Tennisbanen

Hvad enten man nedlægger tennisbanen eller renoverer den gennemgribende, vil det koste ca. 60.000.

Baseret på tilbagemeldinger fra beboerne, vil bestyrelsen indstille, at fortsætte den nuvæende vedligeholdelsesindsats i tillid til at beboerne fortsat bakker op om aktivitetsdagene.


Generalforsamling og sommerfest

Årets generalforsamling og sommerfest flyttes fra teltet på stamvejen til et bowlingcenter. Det bliver den 2. september med generalforsamling kl. 15.30, bowling kl. 17 og fællesspisning kl. 18. Grundejerforeningen giver et tilskud som svarer til det, vi plejer at betale for teltleje. Herom nærmere.


- o O o -


Bestyrelsesmøde d. 28. marts 2017

Tennisbanen

Vi har fået overslagspriser på renovering og på at fjerne banen. Begge dele er kostbart (mellem 40.000 og 60.000 afhængig af den valgte løsning) og indebærer risiko for kontingeforhøjelse. Bestyrelsen arbejder videre med sagen med henblik på en indstilling til generalforsamlingen


Generalforsamling og gadefest.

Tilslutningen til sommerfesten er vigende og festudvalget har undersøgt andre muligheder, for eksempel at flytte generalforsamlingen til et bowlingcenter og kombinere med en bowlingaften. Bestyrelsen er indstillet på at yde samme tilskud som vi plejer (vi plejer at betale teltleje mv). Der arbejdes videre med planerne.


Aktivitetsdag d. 30. april

Sidste år var en stor succes, både fordi der var stort fremmøde og fordi nogle beboerre, som ikke kunne komme på selv dagen, havde ydet en stor indsats med vedligehold af de grønne områder forud forr aktivitetsdagen. Denne model vil vi gern fortsætte. Der sendes mail til medlemmerne om årets opgaver.


Øvrige punkter

Der blev også klaret en række adminstrative opgaer vedr. NemId og bankfuldmagt mv


- o O o -


Bestyrelsesmøde d. 21. januar 2017

Mailadresser.

Bestyrelsen har stemt dørklokker for at hente de sidste mailadresser, og med undtagelse af to ejendomme, som tilsyneladende står tomme, har vi nu mailadresser på alle beboere. Fremover vil vi derfor kun bruge mail til informationer og indbydelser.


Træfældning mod Gl. Ribevej.

Ca. 10 ældre træer mod Gl. Ribevej truer sikkerheden og skal derfor fjernes. Vi gennemgik de seneste tilbud. Træerne fjernes inden løvspring.


Tennisbanen. 

Der er kun modtaget 4 tilbagemeldinger til bestyrelsens efterlysning af idéer til tennisbanens fremtid. Bestyrelsens vil nu indhente tilbud på to alternativer: 1. renovere banen 2. fjerne banen og retablere området til grønt areal eller andet.


Nyt fra festudvalget.

Festudvalgets formand deltog i en del af mødet for at fortælle om de tanker, som på grund af faldende deltagelse blev luftet på generalforsamlingen: skal vi finde på noget nyt. Festudvalget fik ok til at arbejde videre med undersøge alternativerne, og vil informere herom, når der foreligger konkrete planer.


Næste aktivitetsdag

30. april 2017

- o O o -


Bestyrelsesmøde d. 10. november 2016

Opfølgning på aktivitetsdagen

Det var en god dag med dejligt vejr og stort fremmøde, og ikke mindst takket være de beboere som forud for aktivitesdagen havde brugt mange timer på vedligehold af vores grønne fællesarealer, kom vi igennem programmet på en god måde og med en god stemning. Herligt. Vi vil udvide idéen med at beboere kan give et nap med på andre tider, såfremt de er forhindret i at komme til hoveddagen, dels ved at supplere med en hverdagsaften og dels ved individuelle indsatser.

For år tilbage blev der desværre henlagt bygningsaffald i vores skov for enden af 2. stikvej og der ligger ret nyt haveaffald i skovbunden. Vi vil ikke bruge penge på at få det fjernet, men henstiller at affald fremover deponeres på egen grund eller køres på genbrug. Bortset fra disse forhold ser skoven pæn ud.


Træfældning

Der forhandles til forskellig side om prisen på at fjerne de træer, som indebærer sikkerhedsrisiko ved stormfald. Træerne fjernes inden foråret.


Tennisbane.

Banen bruges mindre og mindre. Beboerne rådspørges om banens fremtid så betids,  at planen for forårets aktivitetsdag passer ind i fremtidsplanerne for tennisbanen.


e-kommunikation,  mailadresser

"Kommandoraiden" har medført, at der nu kun mangler 12 mailadresser, før vi har elektronisk kontakt med alle parcelejere. Kommunen er forespurgt om den kan være behjælpelig, men det kan den ikke, så bestyrelsen stemmer dørklokker for at få de sidste med.


Næste generalforsamling.

Vi skal i god tid sikre os, at der er kandidater nok til at bestyrelse og suppleanter kan blive fuldtallig.


Diverse

En del af mødet gik med at ordne de praktiske ting i forbindelse med formandsskiftet,  blandt andet bankfuldmagt og optagelsen i cvr-registeret.


- o O o -


Bestyrelsesmøde d. 25. september 2016

Konstituering

Supleant Finn Hove indtrådte i bestyrelsen på den plads, det ikke lykkedes at besætte på generalforsamlingen, og bestyrelsen konstituerede sig således:


Formand: Erik Hasselstrøm, Høgelsbjerg 132

Kasserer: Marianna Ottsen Sørensen, Høgelsbjerg 102

Sekretær: René Nielsen, Høgelsbjerg 136

Medlem: Mathias Mathiesen, Høgelsbjerg 90

Medlem: Finn Hove, Høgelsbjerg 56

Suppleant: ledig

Revisor:  Julie Rettig Petersen, Høgelsbjerg 108


Finn Hove fortsætter som webmaster og overtager nu også det indholdmæssige ansvar.


Aktivitetsdag

Næste aktivitesdage blev fastsat til søndag d. 30. oktober og søndag d. 30. april, begge dage kl. 10 - 12. Der afsluttes med øl/vand.


Følgende opgaver er indtil videre planlagt for d. 30. oktober:

  • Tilbageklipning af udhængende træer og buske ved Møllepold, transformatorstation og stamvejen.
  • Tennisbane vinterklargøres.
  • Fortovsområdet langs stamvejen rengøres.
  • Græs på asfalt ved stien til Høgelshøj fjernes samt omkring de to brønde.
  • Området omkring trappen til Gl Ribevej rengøres.
  • Trapperne ned mod tennisbanen og bålpladsen rengøres.
  • Tilbageskæring af de selvsåede træer omkring bålpladsen.
  • Opsamling af affald på fællesarealer.
  • Bålplads ordnes, hvis nødvendig


Øvrigt

Bestyrelsen er bekymret for at det stadig stor set kun er "tordansskjolds soldater" der påtager sig frivilligt arbejde i foreningen, både til aktivitetsdagen og til bestyrelsesarbejdet. Det skal undersøges hvad der vil ske, såfremt der ikke kan stilles fuld bestyrelse og fremmøde i 4 timer om året til de to aktivitetsdage.


40 af de 60 grundejere har taget imod opfordringen til at oplyse deres mailadresser med henblik på digital post. Vi fortsætter med papir-post lidt endnu, og gør en indsats for at få de sidste med og undersøger evt. om kommunen kan være behjælpelig med digital post.


Vi fortsætter arbejdet med at finder en løsning vedr. foreningens træer mod Gl. Ribevej.


Tennisbanens fremtid skal afklares.


Bestyrelsen har modtaget et brev fra Mogens Lind. Efter aftale med Mogens, videresendes det til beboerne.

Bilag: Brev fra Mogens Lind   Bilag: Artikel fra Vores villa  Bilag: Brev fra bestyrelsen



- o O o -


Bestyrelsesmøde d. 7. september 2015


Konstituering

Bestyrelsen konstituerede sig som følger:

Formand: Julie Rettig Petersen, Høgelsbjerg 108

Kasserer: Marianna Ottsen Sørensen, Høgelsbjerg 102

Sekretær: René Nielsen, Høgelsbjerg 136

Medlem: Mathias Mathiesen, Høgelsbjerg 90

Medlem: Erik Hasselstrøm, Høgelsbjerg 132

Suppleant: Finn Hove, Høgelsbjerg 56

Revisor: Poul Aage Hermansen, Høgelsbjerg 140


Aktivitetsdag

Næste aktivitesdage blev fastsat til søndag d. 25. oktober kl. 10.00. Der afsluttes med øl/vand.


Følgende opgaver er indtil videre planlagt:

  • Skur males færdig
  • Tennisbane vinterklargøres
  • Gyngerne skal inspiceres
  • Ukrudt mellem fliser skal brændes
  • Efeu på egetræerne ved trappen klippes
  • Tilbageskæring af træer og buske som generer ved græs klipning
  • Opsamling af affald på fællesarealer.
  • Bålplads ordnes, hvis nødvendig


Træfældning langs Gammel Ribevej

Vi afventer stadig besigtigelse af området med repræsentanter fra Aabenraa kommune. Indtil da er der stor usikkerhed om hvilke træer der er vores og hvilke ikke.


Elektronisk kommunikation

Bestyrelsen ønsker at gøre brug af e-mails som kommunikationsmiddel. Derfor vil der sammen med den kommende skriftlige indkaldelse til aktivitetsdag d. 25. oktober være information til beboerne om dette samt en ”retur slip” der skal udfyldes og afleveres til Julie (106). Såfremt man ikke er fortrolig med mail og internet, kan man stadig få papirinformation.  For at modtage elektronisk information skal E- mail adresse sendes til Julie (106) på julie@optimize.dk


- o O o -